ایران در تمام رشته های علوم نوین جزو 15 كشور اول جهان است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'سید محمد حسن ابوترابی فرد' روز دوشنبه در گردهمایی تقدیر از اعضای هیات ممتحنه علوم پایه پزشكی بهداشت و تقدیر از رتبه های برتر آزمون فوق دكتری (phd) افزود: یك زمانی در منطقه خاورمیانه، كشور عربستان از كشور ما جلوتر بود اما امروزه ایران از كانادا نیز سبقت گرفته و با سرعت پیشرفتی كه كشور ما در حوزه پزشكی ، علوم پایه و ژنتیك دارد، می توانیم جزو چند كشور اول جهان قرار گیریم.

وی با بیان اینكه علوم پایه زیر ساخت توسعه علمی كشور است، افزود: امروزه حقیقت استقلال سیاسی و در سایه آن حركت پرشتاب كاروان علمی ایران بر كسی پوشیده نیست.

معاون تقنینی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: استقلال سیاسی ایران سرمایه كوچكی نیست و كشورهای توسعه یافته جهان مثل ژاپن كه اقتصاد دوم دنیا را در اختیار دارد از این استقلال برخوردار نیست و نمی تواند قدرت دفاعی مطرح در دنیا باشد چرا كه نظام سلطه این اجازه را به این كشور نمی دهد.

ابوترابی فرد با بیان اینكه نباید حوزه پژوهش و تحقیق را معطوف به حوزه های علمی محض كرد، گفت: پژوهش و تحقیق باید در حوزه هایی معطوف شود كه ارزش كاربردی و منفعتی بیشتری داشته باشد چرا كه توسعه اقتصادی كشور در گرو این مهم است.

معاون تقنینی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه باید به قدرت اقتصادی مبدل شویم در غیر این صورت نمی توانیم در دنیای امروز نقش بازی كنیم، افزود: در سایه پژوهش، تحقیق و علم می توانیم به قدرت اقتصادی تبدیل شویم.

ابوترابی فرد تصریح كرد: البته امروزه به قدرتی تبدیل شده ایم كه رئیس جمهور آمریكا رسما اعلام می كند كه هزینه جنگ با ایران قابل پیش بینی نیست و از سوی دیگر توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارد.

وی تاكید كرد: چنانچه پژوهش و تحقیق به حوزه كاربردی معطوف شود در زمان كوتاه راه را برای تحول بزرگ در تمام عرصه ها در كشور فراهم كرده ایم.

ابوترابی فرد اضافه كرد: به طور قطع علم و معرفت در آموزه های دینی عالی ترین هدف تعیین شده ، تعریف شده است كه برای رسیدن به این هدف ابزاری جز علم تعریف نشده چرا كه علم خود هم ابزار و هم هدف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی بودجه سال 91 گفت: در برنامه توسعه كشور نگاه ما حركت پرشتاب علمی و تبدیل ایران اسلامی به مرجع علمی جهان است، براین اساس در كمتر از نیم قرن، كاروان علمی كشور به مرجع علمی جهان تبدیل می شود.

ابوترابی فرد اضافه كرد: ایران در آینده جایگاهی به دست خواهد آورد كه كشورهای دیگر برای راه یافتن به مرزهای دانش راهی جز مرجع علمی تدوین شده در ایران نخواهند داشت.

وی اضافه كرد: در برنامه پنج ساله توسعه چنین نگاهی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی وجود دارد و نقشه راهی كه در این حوزه تدوین شده از پشتوانه خاص و قابل دفاعی برخوردار است.

ابوترابی فرد تاكید كرد: در تامین منابع مالی از ظرفیت های موجود باید استفاده كرد و سطح بهره وری را به صورت جدی ارتقا بخشید بر این اساس هدایت جهت حركت باید به سمت خرید خدمت از بخش های خصوصی و غیر دولتی با نظارت درست و مدیریت صحیح باشد.

وی اضافه كرد: در برنامه پنج ساله توسعه پیش بینی شده كه حدود 30 درصد از منابع حاصل برای رشد اقتصادی مورد نظر در سایه بهره وری از منابع در اختیار، تامین شود بنابراین نباید به افزایش منابع فكر كرد بلكه باید به استفاده درست از منابعی كه در اختیار داریم، بیندیشیم.

اجتمام**9105*





:: برچسب‌ها: نیویورک , سبز , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: